Βασικό θέμα όλων των παραγωγών είναι το πώς θα διαθέσουν την παραγωγή τους.
Πώς θα αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό; Πώς θα πουλήσουμε όταν εμφανίζονται στην ίδια αγορά ανταγωνιστές ή εισαγωγείς με ποσότητες που μοιάζουν ατελείωτες, σε καλή ποιότητα και με χαμηλές τιμές;
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να προσπαθήσουμε να πουλήσουμε ρίχνοντας συνεχώς τις τιμές. Το να μπούμε σε ανταγωνισμό τιμών με ισχυρότερους αντιπάλους είναι αδιέξοδη λύση. Άλλο το να είναι οι τιμές μας κοντά στις τιμές της αγοράς και άλλο να προσπαθούμε να πουλήσουμε επειδή είμαστε οι φθηνότεροι.
Ο παραγωγός πρέπει πάντα να έχει στο μυαλό του τον κύριο λόγο για τον οποίο θα πεισθούν οι καταναλωτές (ή οι χονδρέμποροι) να αγοράσουν από αυτόν. Πχ η ποιότητά τους είναι μοναδική, τα προϊόντα του έχουν εκείνο το καταπληκτικό άρωμα που δεν έχει ο ανταγωνισμός, έχει διαθέσιμο προϊόν όταν δεν έχουν οι άλλοι. Αυτό λέγεται “μοναδική πρόταση πωλήσεως” (unique selling point – USP)
Είναι βασικό να θυμόμαστε ότι κάνουμε μεγάλη ζημιά στον εαυτό μας και στην παραγωγή όταν η “μοναδική πρόταση πωλήσεως” είναι “διότι είμαι φθηνότερος”. Μπορεί αυτό να δουλέψει μερικές φορές, αλλά στο τέλος θα έχουμε χάσει πολλά λεφτά.
Από το φθηνότερο, υπάρχει κάτι ακόμα πιο φθηνό και λέγεται τζάμπα.
Πολλοί παραγωγοί έχουν βρει ότι είναι αποδοτικό να έχουν ανάμεσα στα είδη που πωλούν, είτε στην λαϊκή, είτε στην χονδρική, κάποια είδη διαφορετικά που τραβούν το μάτι των καταναλωτών. Αυτά τα είδη μπορεί ή δεν μπορεί από μόνα τους να κάνουν μεγάλο τζίρο, αλλά διαφοροποιούν τους ίδιους από τους ανταγωνιστές τους, κάτι σαν τα είδη που βάζουν τα σουπερμάρκετ σε προσφορά για να μας τραβήξουν μέσα.
Έτσι, ο παραγωγός μπορεί, ανάμεσα στις τομάτες του να βάλει κάποιες διαφορετικές, κυρίως με διαφορετικό χρώμα που τραβάει το μάτι. Φανταστείτε στον πάγκο κίτρινες ή ροζ τομάτες, πώς θα ξεχώριζαν και θα τραβούσαν την προσοχή! Το ίδιο ισχύει και για την χοντρική: θα ξεχωρίζετε από τους άλλους παραγωγούς διότι πόσοι θα προσφέρουν και κίτρινες τομάτες; Ελάχιστοι! Και μαζί με τις ροζ ή κίτρινες τομάτες, θα πουλάτε και τις κανονικές.

Εννοείται ότι αυτά τα διαφορετικά προϊόντα θα τα πουλάτε σε πολύ μεγαλύτερη τιμή! Είναι διαφορετικά προϊόντα. Δεν είναι απλώς τομάτες. Είναι ροζ, κίτρινες κλπ. τομάτες!
Η ProPlant έχει προσθέσει στην γκάμα της αρκετά τέτοια είδη ώστε να βοηθήσει τους παραγωγούς. Υπάρχουν ροζ και κίτρινες τομάτες. Υπάρχουν τομάτες cherry για υπαίθρια χαμηλή καλλιέργεια. Υπάρχουν χρωματιστές πιπεριές. Υπάρχουν άσπρες μελιτζάνες και στρογγυλά κολοκυθάκια. Υπάρχουν όμορφα ξεχωριστά αρωματικά πορτοκαλί πεπόνια.
Και πέρα από αυτά, μη ξεχνάτε τα φρέσκα αρωματικά. Είναι της μόδας. Έχουν έρθει για να μείνουν. Όποιος έχει δοκιμάσει την γεύση και άρωμα των φρέσκων μυρωδικών, δύσκολα γυρνά πίσω στα ξερά.
Επιλέξτε από τα ακόλουθα ή ζητήστε μας να σας προτείνουμε! Να θυμάστε:
Το χρώμα πουλάει!